Klantreview: YPIL

YPIL (Your Process in Line), specialist op het gebied van computernetwerken, systeembeheer, consultancy en advisering, was op zoek naar een monitoring oplossing. Directeur Bas Roering: “Ik was op zoek naar een monitoring oplossing die niet te veel resources en configuratie vroeg van servers en netwerken. Ook moesten er niet te veel infrastructurele zaken open voor een goede werking. Verder was het belangrijk dat ik het via een VPS (Virtuele Privé Server) als een Cloud-oplossing kon draaien. Als het hier niet aan voldeed, was het niet mijn keuze.”

YPIL kreeg van de helpdesk van TSMS een demonstratie en rondleiding door de applicatie TSMS. Hieruit bleek dat het technische stuk wel gedekt was en ook het Cloud-gedeelte bleek geen probleem te zijn. Bas Roering heeft hierna nog iets meer tijd ervoor genomen, omdat de nieuwe klant die dit moest hebben, nog geen SLA had getekend. Ook wilde hij wachten tot TSMS op Windows Server 2016 kon draaien, dit om uiteraard direct “bij de tijd” te zijn.

Op de vraag wat het belang van TSMS is voor YPIL, antwoordt Bas Roering: “Een krachtige tool om zaken gesignaleerd te krijgen en zo pro-actiever te kunnen handelen, waardoor mijn SLA klant tevreden is over de response tijden.”

Waardevol vindt hij ook dat er aan de klantzijde maar 2 poorten geopend moeten worden voor de communicatie en dat het ook niks anders doet dan monitoren. Direct overnemen en logboeken kunnen openen lijken leuke extra’s, maar maakt het veel complexer en technisch veel te open.

“Deze eenvoudige aanpak van monitoren, archiveren en rapporteren is rechttoe – rechtaan en technisch het veiligst (in mijn optiek).”

– Bas Roering, directeur YPIL, Your Process in Line –

Andere voordelen die YPIL ervaart bij het gebruik van TSMS zijn:

  • de helpdesk van Triangle Solutions, zij reageren altijd snel en adequaat.
  • de aangeboden training, die helpt je een heel stuk op weg als je deze tool box gaat inrichten.
  • de mogelijkheid om diverse users in te richten. Zodat klanten eventueel in hun eigen IT kunnen kijken (specifiek in mijn situatie)

Conclusie voor Bas Roering is dan ook dat hij TSMS zeker zal aanbevelen bij relaties. Zijn SLA klanten krijgen, afhankelijk van de gekozen module, deze monitoring er automatisch bij, zodat hij ervan profiteert met beheer.

Ook je eigen demonstratie met een TSMS concultant, vraag hem nu hier aan

error